четвъртък, 23 април 2020 г.
Упражнение: Целите и смисълът на живота - 9 кл.
1. упр. Дейности и цели
В таблицата има две колони - "дейности" и "цели". Свържете дейности и цели. Например, заниманието с наука е подчинено на целта да се постигне истината. Разсъждавайте аналогично и свържете дейностите и целите. Пренаредете в тетрадката си целите така, че да отговарят на дейностите.
2. упр. Смисълът на живота.
Завършете изречението "Смисълът на живота е в..."
а) като изберете израз(и) от списъка:
децата, здравето, красотата, любовта, успеха, щастието, отдаването на творчество, неповторимостта му за всеки човек, борбата за постигането на целите, самоусъвършенстването, себеотдаването на другите, служенето на Бога.
б) аргументирайте избора си.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
3.упр. Напишете кратко аргументирано есе по интересна за вас мисъл (тема)
- "Смисълът на живота винаги се променя, но никога не престава да съществува." Виктор Франкъл
- "Моралът не е собствено учението как сме длъжни да се направим щастливи, а как сме длъжни да станем достойни за щастието." Им. Кант
- "Лошият човек следва своите склонности и заради тях забравя своите задължения". Хегел
- "Само когато уважаваме другия като цел сама по себе си, ние изразяваме и уважение към самите себе си." Ханс-Георг Гадамер
- "Чувството за дълг е всъщност нашето уважение към общите правила на нравствеността." Адам Смит
- "Нашето велико и славно творение ще бъде да живеем както трябва." Монтен
--------------------
Уточнителни бележки:
1. Можете по избор да направите и другите упражнения от учебника по желание и по ваш избор (стр. 82-85).
2. Решете по избор задачи и казуси по темата "Моята позиция за смисъла на живота". Самостоятелно се запознайте с възгледите на различни философи за щастието. (стр. 86-89).
Драги, ученици, за ваше улеснение вече съм добавил електронни учебници, можете да ползвате web-версията на учебника "Философия за 9 клас", който се вижда в страничния панел на този блог.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Още уроци
-
1. Вербално (словесно) общуване Слуховото възприемане на думите не означава, че информацията, която се предава с тях, е правилно разб...
-
1. Граждански контрол - правно регламентирани форми на активност и демократично ангажиране на гражданите и техните организации, чрез които т...
-
1. От доброто към добродетелите - добродетелите са личностни качества, свойства на характера, изразяват способността да се върша...
-
1. Трудностите пред познанието - как да се обоснове надеждността на познавателния процес?; - изходната позиция и методите пред...
-
1. Гражданинът и неговите отговорности (задължения) - гражданството се заключава в правните отношения между гражданина и държавата; - лични ...
-
1. Философско разбиране за Бог преди християнството - натурфилософите виждат в първоначалото (архе) естествен източник на всичко, а н...
-
Древногръцкият философ Платон в книгата си „Държавата“ разказва мит, според който почти всички хора на света цял живот прекарват в Пещера с ...
-
В християнството съществуването на Бога е една от проблематичните теми на философската мисъл. Тази спорна тема се превръща в поле за изяв...
-
1. Стратегии за аргументиране на теза а) същност (определение) на доказателството - логическа операция, с която се обосновава истинността на...
-
1. Философия на изкуството - създаване на изкуство - духовна способност да се творят символични блага; - изкуството има мимическа природа (г...
Няма коментари:
Публикуване на коментар