неделя, 3 януари 2021 г.

Личностно развитие - социално-психологически подход

 

1. Проблемът за развитието на личността
- раждането на човека не съвпада с проявата на неговата личност;
- личността е резултат от развитието на човека;
- фактори на социалната среда: семейство, училище, приятели, връстници, социална среда;
- изграждането на личността започва от 3 годишна възраст: усвояване на език, проява на самостоятелност, активност и самоопределяне (местоимението "Аз").

2. Етапи в психо-социалното развитие на личността (според Ерик Ериксон)- етап в развитието на личността - възрастов период, който се характеризира с качествено изменение на психиката, което настъпва закономерно и в определена последователност в процеса на развитието.
- осем психосоциални кризи;

 

- младенчество (1 г.)- надежда;
- ранно детство (1-3 г.) - чувство за свободна воля; самоконтрол, хигиена;
- предучилищна възраст (3-6 г.) - чувство за цел;
- училищна възраст (пубертет, 7-12 г.) - компетентност; отношение към труда;
- юношество (13-19 г.) - ангажираност, професионално ориентиране;
- ранна зрялост (20-40 г.) - любов; търсене на близост с любим човек, с когото да се сподели живота;
- средна зрялост (40-60 г.) - любов, грижа (за следващото поколение), творчество, добродетели;
- зряла възраст (60 г. ↑) - мъдрост, осмисляне на живота, чувство за цялостност.

Цитат от Фейсбук: След години разбрах смисъла на думите: "Ще разбереш когато му дойде времето". И времето му дойде, и аз вече не искам да знам. В цялата философия се съдържаше едно единствено действие и то бе да порасна. 😃 

Тест по философия за 8а клас

Тест по философия за 8б клас  

Тест по философия за 8в клас

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Още уроци